Noter fra 17. mars 2009

Facebook

Twitter

MySpace

LinkedIn

blog-community

Arto

Netdating iforhold til andre portaler

 

forskjeller mellom ulike communities (se på samme persons profil forskjellige steder)

 

Eldre menneskers brug av FB

Identifisere forskjellige grupper (alder, køn, lande) hvordan de buger Facebook

 

Forskjellige nasjonale trender – har ikke samme grenser… 

 

Hvilket profilbilde velger mennesker?

Hvor “virkelig/sant” er det man presenterer på FB? Hva er sant?

 

Hvem blir man venner med Facebook?

Er Facebook et personlig rom eller det et offentlig rom?

Hvorfor blir man medlem av FB?

Hvorfor velger man det fra?

 

Er folk bange for at gå glip af et eller andet? Det er viktigere for noen å vite hva som skjer, enn hva som skjer med deres “privat rettigheter”. 

 

trang til å kommunikere, trang til å vide at det er noen der udenfor, 

 

offentlig anerkjennelse – behov for anerkjennnelse fra andre mennesker, komplimenter, 

 

Hvilke bilder tagges man i? man fravelger noen bilder, detagger seg selv, autentisk andres tagging af dig i billeder.. 

 

Hvem er man venner med? Er man venner med foreldre?

 

Personlig sfære?

 

BRANDING

– hvordan man fremstiller man seg selv?

– hvilket bilde vil man gi? et glansbilde?

– Lærer man nye å kjenne, finner man hurtig deres profil på FB. (finner status, bosted,  mobil…)

– Bilder er en sentral del p nettet

– Hvem brander seg for? (målgruppe for ens profil)

Hvem er man venner med? (Hvorfor skal man være venner med Kasper Christensen? Noen kan gå op i å ha kjente personer som venner)

image

mange 

arbeidsgiver, hvor mange er venner med deres sjef? Har du gitt noen begrenset profil?

Branding er et hverdagsfænomen

Hvem er det som påvirker? 

Hvem er det som bestemmer i forskjellige grupper?

Sommerferie statuser…, status i å si at man skal reise vekk og har råd til at reise langt vekk

hvordan luret man på hverandre før?

Sladder…

Msn før FB. Status oppdateringer på MSN. 

Mennesker har en trang til å kigge på andre mennesker

Hva gjorde mennesker før i tiden? (historisk, psykologisk perspektiv)

tvunget til å være selvreflekterende

“the promotion of a particular product or company by means of adtvertising and distinctive design”

http://www.personalbranding.dk/

http://www.peterhorn.dk/

Personlig branding 

“Personlig branding gør den gode suveræn.” Forfatter: Peter Horn 

Pris: 239,20 ekskl. moms (299,00) 

Udgivet 08-07-2005 (2. udgave) . 272 sider. Hæftet 

ISBN: 8776640787

Bestilles hos:
Børsens Forlag
www.borsensforlag.dk

 

http://www.kommunikationsforum.dk/default.asp?articleid=11480

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s